• ورود / ثبت نام
  • 09120331623

 

 

 

 عنوان افزونه: فروش اقساطی

با استفاده از این افزونه می توان طرح ها و برنامه های اقساطی مختلف را با هدف افزایش فروش محصولات، تعریف و مدیریت نمود. روال کار به این شکل است که مشتری در هنگام ثبت سفارش،گزینه های مبلغ پیش پرداخت و تعداد اقساط رو تعیین میکند و سیستم بطور اتوماتیک محاسبات را انجام داده و اطلاعات مبلغ پیش پرداخت، مبلغ نهایی و مبلغ اقساط را به کاربر نمایش می دهد تا مشتری با پرداخت پیش پرداخت، سفارش را ثبت نماید. برخی از امکانات مدیر سیستم در این افزونه عبارتند از: امکان تنظیم شرایط اقساط برای هر محصول (حداکثر تعداد اقساط،درصد کارمزد ماهانه،درصد پیش پرداخت)، مشاهده و ارجاع سفارشات اقساطی به اپراتور اعتباری(جهت پیگیری تکمیل مدارک و تعیین وضعیت سفارش)، امکان ارسال لینک پرداخت اقساط به مشتری، مشاهده و پیگیری مدارک ارسالی و نواقص پرونده های خرید اقساطی، مشاهده سوابق خرید مشتری.

قیمت افزونه:  2.500.000 تومان 

 

 


 

راهنمای افزونه ی فروش اقساطی محصولات

 

روال کار به این شکل است که کاربر ابتدا گزینه های مبلغ پیش پرداخت و تعداد اقساط رو تعیین میکند و سیستم اتوماتیک قیمت نهایی را به کاربر میدهد . بعد روال خرید بصورت عادی انجام میشود تا کاربر به صفحه پرداخت میرسد ، در صفحه پرداخت مبلغ پیش پرداخت و مبلغ نهایی و مبلغ اقساط را مشاهده میکند و بعد از ثبت سفارش اگر سفارش موفقیت امیز باشد کاربر مشخصات سفارش قسطی خود را دریافت خواهد کرد . پس از ثبت این سفارش مشخصات خرید قسطی در کنترل پنل کاربر قابل مشاهده است . و مدیر میتواند پس از دریافت مدارک  ارسالی و چک های ضمانت، وضعیت نهایی سفارش را تائید نماید تا حواله انبار آن صادر گردد.

 


 نمایش محصول با شرایط اقساط 

 

 


1. تعیین شرایط اقساط کالای مورد نظر توسط ادمین فروشگاه

در ابتدا به جهت تعریف شرایط فروش اقساطی یک کالا مدیر فروشگاه بایستی به آدرس زیر در پنل مدیریتی خود مراجعه کند و تنظیمات مورد نظر خود را وارد نماید:

ورود به پنل مدیریت > منوی محصولات > فروش اقساطی

 

در صفحه ی پیش رو  این امکان برای شما تعبیه شده است تا شرایط اقساطی محصولات مورد نظر خود را بصورت تکی و یا گروهی  تعریف نمایید.

 

1.1- تعریف شرایط اقساطی برای یک محصول 

در صفحه ی زیر برروی گزینه ی "جدید" کلیک کنید:

 

 

با کلیک برروی این گزینه صفحه ی تنظیمات زیر به شما نمایش داده می شود: 

 

 

فیلدهای فرم بالا را برحسب شرایط مورد نظر خود و راهنمای زیر تعریف نمایید:

 

 کد محصول   در این فیلد می توانید کد محصولی را که می خواهید شرایط اقساطی برای آن تعریف نمایید، وارد کنید.
 وضعیت  از طریق این فیلد می توانید فعال/غیرفعال بودن شرایط اقساط تعریف شده  را مشخص نمایید.
 تعداد اقساط  در این قسمت می توانید مشخص نمایید که مشتری شما حداکثر در چند قسط هزینه ی سفارش خود را پرداخت نماید.
 کارمزد هر قسط  در این فیلد می توانید میزان سودی را که می خواهید به ازای هر قسط به شما تعلق گیرد، مشخص نمایید. 
  درصد پیش پرداخت   از طریق این فیلد می توانید حداقل درصدی از قیمت این محصول را که مشتری می تواند به عنوان پیش پرداخت، پرداخت نماید مشخص کنید.

 

* نکته:

شما می توانید علاوه بر شرایط معمولی، که برای تعیین نحوه ی فروش اقساطی یک محصول تعریف می کنید، شرایط ویژه ای نیز برای فروش اقساطی آن در نظر بگیرید.

به عنوان مثال: وضعیتی را در نظر بگیرید که در آن یک فروشگاه قصد دارد به مناسبت بعثت رسول اکرم (ص) شرایط ویژه ای را برای فروش اقساطی خود در نظر بگیرید ( در شرایط معمولی کارمزد هر قسط را 15 درصد محاسبه می کند اما در روز مبعث این کارمزد را می خواهد به 2 درصد کاهش دهد. این فروشگاه می تواند وضعیت ویژه را برروی "بلی"  قرار دهد و فیلدهای نمایش داده شده در زیر آن را بر حسب سیاست فروش خود تکمیل نماید.)

 

 

تاریخ انقضا: از طریق این فیلد ادمین می تواند مهلت زمانی را که مشتریان می توانند این روش پرداخت را انتخاب نمایند مشخص نماید. تعیین این فیلد در هنگام تعریف شرایط ویژه اجباری است.

* توجه:

چنانچه شرایط ویژه ای را برای فروش اقساطی تعریف نمودید حتما بایستی یکی از سه فیلد تعداد اقساط، کارمزد هر قسط و یا درصد پیش پرداخت، با روش معمولی که در بالا تعریف نموده اید متفاوت باشد.

 

1.2- تعریف شرایط اقساطی بصورت گروهی

چنانچه تمایل دارید برای چندین محصول خود بصورت یکجا شرایط اقساطی تعیین کنید در صفحه ی زیر برروی گزینه ی "افزودن/ویرایش گروهی" کلیک کنید:

 

در صفحه ی پیش رو مطابق فایل نمونه و راهنمای بالای فرم فایل اکسل خود را ایجاد و در قسمت بارگذاری فایل اکسل وارد نمایید. 

 


 

2. تعریف اپراتور اعتباری  (اختیاری) 

پس از ثبت سفارش توسط مشتری، چنانچه روش پرداخت اقساط تعیین شده باشد، ادمین می تواند سفارش مورد نظر را جهت تایید اولیه و تکمیل یکسری اطلاعات مورد نظر به اپراتور مرکز اعتباری ارجاع دهد (این مرحله اختیاری است).

بدین منظور ادمین بایستی اپراتورهای مورد نظر خود را تعریف نماید:

 

تعریف اپراتور اعتباری

نکته: این مرحله می تواند قبل از مرحله ی 1 صورت پذیرد.

به منظور تعریف اپراتور اعتباری ادمین بایستی به آدرس ورود به پنل مدیریت > منوی اپراتورها > لیست اپراتورها مراجعه نماید:

در این قسمت برروی افزودن کلیک کنید تا صفحه ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده شود:

 

 

در این صفحه علاوه بر تکمیل اطلاعات مربوط به اپراتور فیلد "مرکز اعتباری" را نیز ادمین بایستی برروی "بلی" قرار دهد.

 


 

3. ثبت سفارش توسط مشتری

3.1 ثبت سفارش در سایت

زمانی که یک مشتری به وب سایت شما مراجعه می نماید و جهت خرید یک محصول برروی آن کلیک می کند، چنانچه شما برای این محصول شرایط اقساطی معمولی و ویژه تعریف کرده باشید این شرایط در قسمت اطلاعات آن محصول و مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد:

 

 

چنانچه مشتری این محصول را به سبد خرید خود اضافه کند، در مرحله ی سبد خرید علاوه بر فیلدهای معمول، فیلد نوع پرداخت را نیز مشاهده خواهد کرد که با انتخاب نوع پرداخت "اقساطی" گزینه های زیر نیز به او نمایش داده خواهد شد.

 

 

مشتری می تواند تعداد اقساط و نیز درصد پیش پرداخت خود را در این قسمت مشخص نماید.

* توجه:

ادمین فروشگاه می تواند حداقل میزان هر قسط را نیز معین کند تا درصورت عدم رعایت آن توسط مشتری، سیستم به او خطایی مشابه تصویر زیر نمایش دهد؛ به منظور تنظیم این مورد ادمین فروشگاه می تواند به آدرس (تنظیمات< سایر< سفارشات< حداقل میزان هر قسط) در پنل مدیریتی خود مراجعه نماید. 

 

 

در ادامه مشتری سفارش خود را نهایی و ثبت می کند.

 

3.2 ثبت سفارش در اپلیکیشن

 

 

مرحله 1

 

مرحله 2

HRF-HD3N

 


 

4. ارجاع سفارش به اپراتور اعتباری (این مرحله اختیاری می باشد و بنا به سیاست فروشگاه می تواند انجام گیرد) 

پس از ثبت سفارش توسط مشتری حال ادمین فروشگاه بایستی سفارش را تایید نماید. چنانچه ادمین تمایل داشته باشد که اطلاعات تکمیلی مورد نیاز جهت تایید سفارش اقساطی توسط اپراتور تکمیل گردد بایستی این سفارش را ویرایش و به اپراتور ارجاع دهد، بدین منظور ادمین بایستی به آدرس ورود به پنل مدیریت > منوی سفارشات > لیست سفارشات در پنل مدیریتی خود مراجعه نماید.

در صفحه ی پیش رو سفارش مورد نظر خود را ویرایش کند و از قسمت ارجاع به مرکز اعتباری آن سفارش را به اپراتور مورد نظر خود ارجاع دهد.

 

 

در مرحله ی بعد اپراتور بایستی اطلاعات مورد نظر را تایید، تکمیل و ذخیره نماید؛ بدین منظور او بایستی ابتدا به آدرس ورود به پنل مدیریت > منوی سفارشات > لیست سفارشات در پنل مدیریتی خود مراجعه نماید.

در صفحه ی پیش رو اپراتور بایستی سفارش مورد نظر خود را ویرایش کند و چنانچه سفارش مورد تایید او است فیلد "آیا سفارش مورد تایید است؟" را برروی "بلی" قرار دهد. با تایید سفارش صفحه ی زیر به او نمایش داده می شود، پس از بررسی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بایستی برروی دکمه ی ذخیره کلیک شود.

 

در مرحله ی بعد ادمین می تواند سفارش را تایید کند. 

*توجه:

تمامی مراحل مربوط به اپراتور اعم از تعریف اپراتور، ارجاع سفارش به او و تایید اختیاری می باشند و در صورت تمایل ادمین فروشگاه و بنا به سیاست های مورد نظر او می توانند تعریف شوند یا خیر. 

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با این آموزش می توانید آن را از طریق تیکت مطرح بفرمایید. 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به LiveGallery Add-Ons می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top