راهنمای امکانات اپلیکیشن کاربر پیک
یکی از روش های تحویل کالا به مشتری در سایت های فروشگاهی ، ارسال کالا از طریق کاربر پیک می باشد . در سامانه لایوگالری امکانی پیاده سازی شده است که ادمین یا اپراتور فروشگاه می تواند پس از تایید سفارش ، سفارشات را جهت ارسال به مشتری ، به کاربر پیک ارجاع دهد تا کاربر پیک پس از ورود به اپلیکیشن خود ، سفارشات محوله را مدیریت و سازماندهی نماید و با استفاده از امکانات کاربردی موجود در "اپلیکیشن کاربر پیک "، محصولات را سریعتر به دست مشتری برساند و خدمات با کیفیت تری به مشتریان ارائه دهد تا کیفیت سرویس دهی به مشتری ارتقا یابد.
شروع اپلیکیشن
اپلیکیشن پیک لایوگالری با صفحه ی لاگین به اپلیکیشن، آغاز می گردد. کاربر پیکی که توسط ادمین تعریف،تایید و فعال باشد، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می تواند وارد اپلیکیشن پیک گردد.
نام کاربری فروشگاه : نام کاربری فروشگاه خود را وارد نمایید.
نام کاربری : نام کاربری پیک که توسط ادمین ، در پنل مدیریتی لایوگالری تعریف شده است را وارد نمایید.
رمز عبور : رمز عبوری که توسط ادمین ، در پنل مدیریتی لایو گالری تعریف شده است را وارد نمایید.
صفحه ی اصلی اپلیکیشن پیک
پس از لاگین شدن ، کاربر پیک می تواند در صفحه اصلی ، دسترس بودن و غیر دسترس بودن خود را با فعال کردن یکی از گزینه های "در دسترس" و "خارج از دسترسی" اعلام کند .
توضیحات :
در دسترس : از این طریق ، کاربر پیک آمادگی و دسترس بودن خود را جهت پذیرش و ارسال سفارش برای مشتری ، به ادمین اعلام می کند که در پنل فروشگاهی ، وضعیت کاربر پیک برای ادمین ، " آماده به خدمت " نمایش داده می شود.
خارج از دسترس : از این طریق ، کاربر پیک به ادمین اعلام می کند ، که قادر به ارسال سفارش برای مشتری نمی باشد که در پنل فروشگاهی ، وضعیت کاربر پیک برای ادمین ، " خارج از سرویس " نمایش داده می شود.
موقعیت من
کاربر پیک با استفاده از این امکان می تواند مستقیما به مپ گوگل متصل گردد و از مکان فعلی خود مطلع گردد .
مکان یاب
کاربر پیک با استفاده از این امکان می تواند مستقیما به تنظیمات مکان یاب گوشی خود هدایت شود و مکان یاب خود را فعال و یا غیر فعال نماید.
وظایف من
در این قسمت ، کاربر پیک می تواند لیست سفارشاتی را باید به دست مشتری برساند، مشاهده کند.
با کلیک بر روی هر کدام از این سفارشات، به صفحه ی جزئیات وظیفه هدایت می شوید. در جزئیات وظیفه ، اطلاعاتی که باید پیک از آن ها مطلع گردد ( آدرس ارسال ، جزئیات سفارش، موقعیت روی نقشه ، اطلاعات محصول و وضعیت ماموریت ) نمایش داده می شود.
وضعیت ماموریت : کاربر می تواند با توجه به تحویل سفارش ، وضعیت ماموریت خود را به یکی از سه حالت دیگر (تحویل داده شده ، یافت نشد ، بازگشت داده شده ) تغییر دهد.
موقعیت روی نقشه : اگر بر روی آیکن موقعیت روی نقشه تاچ گردد، کاربر پیک می تواند مسیر بین موقعیت خود و مشتری را از روی نقشه ببیند و آن را برای تحویل سفارش به مشتری، دنبال کند.
لیست سفرها
با کلیک بر روی لیست سفرها، کاربر پیک می تواند لیست ماموریت های خود را مشاهده کند و در صورتی که سفارشی تحویل داده نشده باشد ، اقدام به تحویل سفارش نماید.
نمایش موقعیت مشتری : کاربر پیک با کلیک کردن بر روی آیکن موقعیت ، می تواند به موقعیت مشتری بر روی نقشه دسترسی پیدا کند و به راحتی با دنبال کردن مقصد مشتری ، سفارش را تحویل مشتری بدهد.
نمایش جزئیات وظیفه : با کلیک کردن بر روی هر ماموریت ، کاربر می تواند صفحه جزئیات وظیفه مربوطه را مشاهده نماید.
پیام ها
با استفاده از این قسمت ، کاربر پیک می تواند از طریق ارسال تیکت با ادمین فروشگاه در ارتباط باشد .کاربر پیک با کلیک کردن بر روی هر تیکت ، می تواند تمامی پاسخ های مربوط به آن تیکت را نیز مشاهده نماید.
ارسال تیکت جدید : کاربر پیک جهت ارسال تیکت می بایست بر روی دکمه " ارسال تیکت جدید" تاچ کند و فیلدهای مربوطه را تکمیل و در نهایت بر روی دکمه ارسال تاچ نماید.
نکته : تمامی تیکت های ارسالی کاربر پیک ، به صندوق پیام های موجود در پنل فروشگاهی برای ادمین ارسال می گردد.